Discworld

Psygnosis/ Perfect 10 `96

gatunek: fantasy

Gra opiera się na twórczości Terry`ego Pratchett`a i jego Świecie Dysku. Ten uznany w świecie autor wydał już całą serię swych książek na którą składają się m. in.: Kolory Magii (The Colour of Magic 1983), Blask Fantastyczny (The Light Fantastic 1986), Równoumagiczninie (The Equal Rites 1987), Mort (1987), Czarodzicielstwo (Surcery 1988), Trzy Wiedźmy (Wyrd Sisters 1988), Piramidy (Pyramids 1989), Straż! Straż! (Guards, Guards 1989), Eryk (Eric 1990), Ruchome Obrazki (Moving Pictures 1990), Kosiarz (Reaper Man 1991), Wyprawa Czarownic (Witches Abroad 1991), Pomniejsze Bóstwa (Small Gods 1992). Cała seria o Świecie Dysku liczy już sobie około 20 tytułów i ciągle się rozwija. Problemem mieszkańców Ankh- Morpork jest smok terroryzujący miasto. Zadanie pozbycia się go, w wyniku pewnych okoliczności, przypadnie wiecznemu adeptowi Niewidzialnego Uniwersytetu, nieudacznikowi i ofermie z wyostrzoną chciwością. Postać Rincewinda pojawiła się pierwszy raz w Kolorach Magii gdzie debiut miał też chodzący kufer Dwukwiata. Tym razem bez Dwukwiata, ale z wierną skrzynią i mnóstwem zaporzyczonych z ksiażek postaci (w tym debiut Śmierci!) Razem ze swym chodzącym bagażem przeżyje wiele przygód bowiem gra jest naprawdę długa. Co ważniejsze, wypełniona jest po brzegi pratchettowskim humorem. Przed wydaniem gry, wielu graczy zastanawiało się, jak przeniesione zostaną realia tego zwariowanego świata i specyficzy sarkastyczny dowcip pisarza. Zapewniam was, że Perfect 10 stanął na wysokości zadania! Cała specyfika i wyjątkowość Świata Dysku zostały tu wiernie odtowrzone, łacznie z Bogami i charaktersytycznymi miejscami. Rincewind jest równie leniwy, tchórzliwy i bezradny jak na kartach książki. Dodatkowo wspomagany jest cudownym dubbingiem Erica Idle, jednym z najlepszych w grach! Wspaniała grafika (wzorowana na oryginalnych rysunkach Josha Kirby), zwróćcie uwagę na wielopoziomowe i scrollowane dłuugie tła w 256 kolorach i ze świetną animacją. Przezabawny, pomysłowy, całkowicie nieliniowy scenariusz. Konstrukcja fabuły opiera się na znalezieniu wielu składików, które możemy zdobyć w róznych kolejnościach a po opuszczeniu Niewidzialnego Uniwersytetu, otwiera się przed nami ogromny teren do zwiedzania. Zachęcam także do zapoznania się z twórczością Pratchetta by lepiej zapoznać się ze stylem tego autora, które program tak wiernie naśladuje. Jak wiemy gra doczekała się znakomitych kontynuacji Discoworld 2: Missing Presumed...!? (`96) na podstawie Morta oraz Discoworld Noir z 1999 roku już bez udziału Rincewinda.

solucja  Gra ukazała się jedynie w wersji na CD

wstecz strona główna