Daughter of Serpents

Eldritch Games/ Millenium `92

gatunek: horror

Rzecz dzieje się w Alexandrii (dzisiejszy Kair) do której przyjeżdżamy jako archeolog zaciekawiony kulturą Egiptu. Już na samym początku, schodząc z pokładu statku ktoś szykuje na nas zamach, na szczęście nieudany . Zabójca po interwencji policji zamienia się w "wężo- podobną" bestię. Potem jest równie niebezpiecznie. Wplątujemy się w aferę, przeszkadzając wyznawcom niebezpiecznego kultu uwolnienie swego pana- boga węży Heheferkaptaha. Otóż istnieje przepowiednia, że w określonym czasie, przy sprzyjającym układzie gwiazd, jest szansa uwolnić potwornego demona, który zawładnie światem, uwalniając przy tym swe dzieci- gady uwięzione w mitycznym mieście węży. Na początku ustalamy postać jaką będziemy animować, możemy także stworzyć ją samą, podobnie jak w grach RPG. Nie mam jednak pojęcia po co, jeśli ustalane czynniki podczas tworzenia, nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę. Dla każdego z przygotowanych przez autorów bohaterów przygoda różni się za to znacznie. Grę można ukończyć na cztery sposoby z czego dwa to główne wątki rozdzielające się w połowie na kolejne dwa. Podstawą jest tu masa tekstu bo obrazki to dodatek, chociaż trzeba przyznać, że nie najgorszy: 256 kolorowa grafika, duże, postacie i ciekawe tła. Twórcy na swe potrzeby wymyślili dziwny lecz po zapoznaniu się z nim całkiem prosty interfejs. Otóż wszelkie przedmioty które chcemy użyć, kładziemy na ziemi przenosząc je w lewy dolny róg ekranu. W prawym rogu, mamy inventory do którego wkładamy znaleziony rzeczy. W inventory znajduje się również mapa dzięki której możemy łatwo przemieszczać się po mieście. W przewodniku, w dziale "Essentials for your visit" zapisujemy stan gry oraz nasz dziennik przygód. Akcję popychają do przodu głównie rozmowy. I tu kolejna ciekawostka. By naprowadzić w rozmowie na interesujący nas temat, czy też dać komuś odpowiedź, wybieramy wytłuszczone słowo z dymku. Coś jak rozmowa z policjantem w grze Innocent - Until Caught. Warto zwrócić uwagę na przewodnik w którym niczym w encyklopedii zawarto wiele ciekawych wiadomości o historii, bogach i kulturze Egitu. Program ma także swe wady. Czasami trudno zacząć dialog z wybraną osobą bowiem wykrzyknika oznaczającego tę opcję trzeba szukać po całej sylwetce rozmówcy. Druga wada to utrudnione używanie przedmiotów na otoczeniu. Nie są to jednak tak straszne przeszkody wobec języka który musisz znać w stopniu co najmniej dobrym by w pełni zagłębić się w świat gry. W 1995 twórcy uzupełnili swoje dzieło o dodatkową ściezkę muzyczną i głos postaci i wydali na CD grę pod zmienionym tytułem The Scroll.

solucja w wersji angielkiej (eng.)  pobierz(5,96 MB) ilość dyskietek w oryginale 5

wstecz strona główna