DZIEŃ MACKIZ twej dłoni wyczytuję, że zaraz ktoś zatrzaśnie ci drzwi przed nosem.Styl gry tym razem bardziej przypomina kreskówkę.Zawsze mi się zdawało, że chciałbym byc złodziejem. To taki nowatorski sposób na życie.Poczatkowo sterowanie Laverne może być trudne...
Co wolno w reklamie, to nie tobie, chamie.Co się wydarzy, jeżeli czarny kot przebiegnie przez drogę czasu?
Maniac Mansion II: Day of The Tentacle
 
Tytuł PL: Maniakalny Dwór II: Dzień Macki
Wydawca: LucasArts
Wydawca PL: Brak
Rok wydania: 1993
Gatunek: Komedia
Nośnik: 1 CD lub 10 dyskietek
 
Druga część przygód gry z serii Maniac Mansion i przyjaciół stereotypowego kujona Bernarda Bernoulli, metalowca Hoagie'go oraz szalonej studentki medycyny Laverne, opowiada o nowych kłopotach związanych, oczywiście, z rodziną Edisonów i tytułowym maniakalnym dworem.
Tym razem Purpurowa Macka po napiciu się ścieków produkowanych przez laboratorium pod rezydencją, postanawia zawładnąć światem. Na szczęście jest jeszcze Zielona Macka. Niestety, doktor Fred w celach bezpieczeństwa wyłapuje je i zamierza zlikwidować. Zielona Macka wysyła wiadomość o pomoc dla naszej trójki bohaterów. Gdy Bernard uwalnia macki, Purpurowa z planem zawładnięcia naszym globem ucieka. To jeszcze nie koniec. Aby cofnąć się w czasie, doktor Fred przenosi nasza trójkę przy pomocy swego nowego urządzenia Chron-O-John w przeszłość, aby zapobiegli planom Purpurowej Macki. Niestety, w wyniku pewnych komplikacji (a raczej tanich elementów montażowych), po wykorzystaniu swojego nowego wynalazku, doktor wysyła Laverne do przyszłości, Hoagie trafia do kolonialnej przeszłości USA, zaś Bernard nadal tkwi w teraźniejszości. Łącząc wspólnie siły pomagamy uratować Ziemię przed zagładą.
 
Wykorzystywanie wątku podróży w czasie znaleźć można w wielu programach, lecz LucasArts znowu wytyczył nowy standard, tym razem początkując podtyp przygodówek zwanych 'wacky', czyli szalonych, śmiesznych z groteskowym przedstawieniem rzeczywistości itd. Z pierwszej części jedyną grywalną postacią, jaka pojawia się w sequelu jest Bernard (początkowa miało występować 6 postaci włącznie z tymi w grze oraz kilkoma nowymi i starymi). W czasie rozgrywki będziemy mieli możliwość sterownia na zmianę postaciami i wzajemnej pomocy sobie nawzajem, czasem zmieniając bieg historii. Mimo, iż jest to druga część gry – różni się ona wykonaniem i humorem od pierwszej diametralnie. Po 1990 roku LucasArts utworzyło filozofię, według której gry przygodowe nie powinny irytować gracza możliwością śmierci bohatera gry (w Maniac Mansion mogliśmy jeszcze zginąć). Cały scenariusz opiera się na gagach i komicznych sytuacjach, które prawie całkowicie wykluczają obecność dialogów. Ponadto zastosowane w grze powyginane, wykoślawione kształty na styl picassowski, zostały później wykorzystane w wielu innych, późniejszych produkcjach. Grafika jest bardzo kolorowa i z pewnością, dlatego, że nie stara się naśladować rzeczywistości, ma swój niepowtarzalny, komiksowy styl (w końcu LucasArts naradzał się z grafikami sławnej wytwórni WarnerBros). Nieco przeszkadzać może natomiast niska rozdzielczość grafiki . Interfejs to klasyczny już SCUMM, tylko w stosunku do pierwszej części skrócono listę komend. Warto wspomnieć o pierwszych próbach z dubbingiem głosów postaci. Wychodzi to całkiem nieźle! LucasArts zignorowała ogólne standardy, by gra trafiała do jak najszerszego kręgu graczy, lecz ci, co orientują się co nieco w dziejach Stanów Zjednoczonych nie zawiodą się.
 
Sama gra zainspirowała także polską firmę L.K. Avalon, która stworzyła w bardzo podobnym graficznie i humorystycznie stylu grę Skaut Kwatermaster (1995), gdzie nawet główna postać bardzo przypomina Bernarda Bernoulli.
 
Day Of The Tentacle, to wspaniała gra pełna humoru słownego, jak i sytuacyjnego, czasami też tego czarnego, który potrafi rozśmieszyć gracza do łez.
 
Acha, w grze jest możliwość zagrania w pierwszą część gry – Maniac Mansion! Wystarczy użyć komputera Werid Eda Edisona na drugim piętrze rezydencji, ale uwaga! Zapisz przed tym stan gry
 
poprawki by SpiritDemos
 
solucja solucja (z obrazkami) by SpiritDemos instrukcja / kody  pobierz(7,76MB) ilość dyskietek w oryginale 10
 
 Czyli to, czego nie wiesz o swojej ulubionej grze
- Twórcy gry:
 
Projekt: David Grossman, Tim Schafer
Programowanie: Jonathan Ackley, Ron Baldwin, David Grossman, Gwen Newton Musengwa, Tim Schafer, Judith Lucero
Muzyka / Dźwięk: Ron Baldwin, Tamlynn Barra, Aric Wilmunder
Język / Opracowanie systemu: Ron Gilbert, Michael Land, Vince Lee, Peter McConnell, Brad P. Taylor, Aric Wilmunder
Grafika / Ilustracje: Larry Ahern, Kyle Balda, Peter Chan, Jesse Clark, Lela Dowling, Sean Turner
Dodatkowa grafika / Ilustracje: Larry Ahern, Peter Chan
Muzyka: Clint Bajakian, Michael Land, Peter McConnell
Produkcja: David Grossman, Tim Schafer
Reżyseria: David Grossman, Tim Schafe
Scenariusz / Dialogi: Ron Gilbert, David Grossman, Tim Schafer, Gary Winnick
Testy: Jo Ashburn, Mark Cartwright, Leyton Chew, Wayne Cline, Dan Connors, Dana Fong, Matthew Forbush, Doyle Gilstrap Jr., Chip Hinnenberg, Mark A. Nadeau, Brett Tosti
(CD-ROM) Produkcja i reżyseria głosów: Tamlynn Barra
(CD-ROM) Technologia głosowa Aric Wilmunder
Występują:
- Richard Sanders (Bernard Bernoulli),
- Denny Delk (Hoagie/Purpurowa/Zielona/Doktor Macka),
- Jane Jacobs (Laverne/Pokojówka),
Nick Jamesom (Doktor Fred Edison/Doktor Red Edison/Zed/Dwayne, John Hancock),
- Peggy Roberts-Hope (Siostra Edna Edison),
oraz: Ginny Westcot, David Kirk Traylor
Specjalne podziękowania dla: Larry'ego, Robina

wsteczstrona główna