Kajko i Kokosz

Seven Stars `94

gatunek: baśń

Oto Kajko i Kokosz, program powstały na podstawie bardzo popularnych komiksów pod tym samy tytułem, był bodajże trzecią polską grą przygodową z prawdziwego zdarzenia. Od razu co rzuca się w oczy to bardzo ładna, kolorowa grafika autorstwa samego Janusza Christy, autora komiksu. Gra dokładniej nawiązuje do wyprawy dwóch wojów do krainy Borostworów. Po podstępie Hegemona i jego zbójcerzy którzy wykorzystując podstęp, zatruli studnię w grodzie, nasi bohaterowie wyruszają w podróż do Pani Przyrody po pomoc. Niestety, gra posiada też multum wad. Główna wina programistów to kiepska animacja. Kod gry jest niedopracowany i postacie potrafią się nawzajem przenikać. W przyjemnym, obrazkowym towarzyszy nam przyjemna dla ucha muzyczka ale w czasie gry nic tylko kilka sampli odgłosów natury. Gry nie ratuje zbyt krótki scenariusz. Po ukończniu ma się wrażenie, że to tylko pierwszy rozdział i zaraz pojawi się następna przygoda. Niestety tak się ne dzieje i dlatego Kajko i Kokosz to jedna z większych wpadek na polskim rynku wydawniczym. Mało tego! Otóż gra została wydana z błędem i na giełdzie i w sklepie można było natknąć się na uszkodzoną wersję. Mimo tak złej recenzji warto i tak, szczególnie miłośnicy kreski pana Christy, przypomnieć sobie początki rodzimej produkcji tamtych lat...
UWAGA: by włączyć grę, należy uruchomić plik START.EXE a podczas planszy z kodami wcisnąć enter. W menu głównym wybierz opcję "odczytaj" i "nowa gra".

  (2 286KB)  2

wstecz strona główna